Selidbe u inostranstvo su sve učestalija pojava kod mnogih građana na teritoriji Srbije, uglavnom sa ciljem pronalaska boljeg kvaliteta života u nekoj od evropskih zemalja.
Međunarodne selidbe su značajno komplikovanije i zahtevaju mnogo veću pripremu, posebno kada su dokumentacija i zakonodavstvo u pitanju.
Selidba u inostranstvo iziskuje i veći trošak na račun klijenta, ali je to cena koji su ljudi spremni da plate, s obzirom da su svesni složenosti procesa i toga da se sele u neku od zemalja koja je sprema da im ponudi bolje ekonomske uslove.
Iako se mi u agenciji za Selidbe Miladinović ne bavimo selidbama u inostranstvo, rešili smo da vam za sam početak pokažemo koje su naše usluge, pa da se tek nakon toga osvrnemo na objašnjavanje procedure međunarodnog preseljenja.
Usluge agencije za selidbe Miladinović
Rešili smo da vam prvo prikažemo po kom principu mi poslujemo, tako da kada vam to bude odličan model koji pokazuje značajne elemente jedne selidbe.
Činjenica je da su međunarodne selidbe komplikovanije, zahtevaju bolju pripremu i više papira, ali suština donekle ostaje ista – pouzdan i bezbedan tranpsort nameštaja i stvari.
Ono što je veoma važno kada se klijentima nudi usluga transporta stvari i selidbe, jeste mogućnost odabira kvalitetnih prevoznih sredstava. Tako kod nas u skladu sa količinom nameštaja koju imate, možete odabrati kombi selidbe ili selidbe kamionom.
Pojedini klijenti prosto nemaju vremena da se bave pakovanjem, pa smo odlučili da ponudimo i uslugu pakovanja za selidbu.
Mi donosimo kutije za selidbu, kao i drugu potrebnu opremu, a u skladu sa vašim željama i potrebama možemo organizovati skladištenje robe na određeni vremenski period pre nego što dođe datuma za selidbu.
Profesionalnost i pouzdanost radnika, koji će biti maksmialno posvećeni svom zadatku i bezbedno preneti nameštaj onsova je našeg poslovanja.
Međunarodne selidbe – razlozi za preseljenje
A sada da se vratimo na našu današnju temu – selidbe u inostranstvo i šta je kod njih važno?
Najbolje bi bilo da počnemo od razloga za odlazak iz zemlje kao što je Srbija, a čini se kako su brojni, pa je tako i sve veći broj ljudi koji se odlučuje za selidbe u inostranstvo zbog:
- novog posla u ekonomski naprednijoj državi;
- preseljenja sopstvene firme u inostranstvo;
- zasnivanje porodice u drugoj zemlji;
- kupovine nekretnine.
Kada se pogleda suština, uglavnom su razlozi za preseljenje u inostranstvo isti kao i oni kada se ljudi odluče da promene grad u svojoj državi ili opštinu. Pa ipak, kada ponestane opcija u sopstvenoj zemlji, jedini logičan potez je potražiti sreću u inostranstvu.
Razlog preseljenja može imati presudnu ulogu kada je u pitanju rezervacija određenih usluga kod agencija za selidbe. Ukoliko ste student i selite se u inostranstvo radi školovanja, verovatno ćete sa sobom imati manje stvari, pa je onda kombi prevoz sa selidbe sasvim dovoljan.
Ukoliko pak kupujete nekretninu u inostranstvu i selite sve svoje stvari, ili selite poslovni prostor, kamion će vam biti neophodan.
Selidbe inostranstvo i neophodna dokumentacija
Međunarodne selidbe odnose se na transfer stvari u oba pravca, pa tako možete rezervisati usluge preseljenja iz matične zemlje, kao i za povratak u istu.
Sa prelaskom više granica situacija se dodatno komplikuje, jer će carinici na sledećoj granici možda zahtevati ono što oni na prethodnoj nisu.
Samim tim, bolje je uraditi bolju pripremu za selidbe u inostranstvo, koja podrazumeva sledeću dokumentaciju koju morate imati sa sobom:
- spisak označenih stvari koje se prevoze u transportnom delu;
- poznavanje carinskih procedura i papirologija u tom pogledu;
- osiguranje za stvari u transportu;
- sve dozvole za međunarodni transport;
- poznavanje zakonodavnih procedura i dokumentacija u tom pogledu.
Bez ovih dokumenata bi bilo najbolje da vi, odnosno radnici agencije koju ste unajmili za selidbe u inostranstvo, ne krećete na put preko granice.
Selidba stvari u inostranstvo
Kao što smo već gore u tekstu pominjali, većina agencija nudi uslugu transporta stvari kamionom ili kombijem, dok je na vama da odaberet skladno količini stvari koju imate.
Pa ipak, pojedine firme pored ovog pojedinačnog prevoza (kombi, kamion) nude i zbirni prevoz (ovde spadaju avionski, pomorski, ali i drumski). Razlika je naravno u ceni i u tome da li želite da vaše stvari budu prevožene posebno ili u paketu sa tuđim stvarima.
Selidba u samostalnoj režiji podrazumeva da ćete sve stvari, nameštaj i robu morati da popišete. Brojevi na spisku se moraju slagati sa brojevima koji se nalaze obeleženi na predmetima u transportnom delu.
Spisak se predaje šrediterima, dajete sve potrebne informacije o putovanju, dok oni nakon toga rešavaju svu dokumentaciju. Celu navedenu proceduru će za vas obaviti profesionalna agencija ukoliko rešite da je angažujete i sebi sklonite ove brige sa dnevnog reda.
Selidba stvari u inostranstvo nije ista u svakom slučaju, s obzirom da određeni predmeti kao što su slike, knjige, i predmeti umetničkog karaktera zahtevaju posebnu proceduru, odnosno sledeće dozvole:
- Republičkog zavoda za zaštitu spomenika za predmete kulturnog i istorijskog značaja;
- Narodne biblioteke Srbije za publikacije;
- Ministarstva kulture republike Srbije za iznošenje određenih kulturnih dobara.
Selidbe iz inostranstva u Srbiju – da li dolazite trajno?
Međunarodne selidbe odnose se i na selidbe iz inostranstva u Srbiju, što za vas može obaviti agencija iz države u kojoj trenutno boravite, ili se pak možete osloniti na neku od domaćih agencije iz Srbije.
Selidba iz inostranstva u Srbiju je veoma slična kao i kada se krećete u drugom pravcu, dok je osnovna razlika u carinsko-zakonskim olakšicama za prenos stvari preko granice.
Za stvari koje donosite iz inostranstva za pokućstvo bićete oslobođeni plaćanja poreza, ali ako naravno vrednost robe ne prelazi poreko 5.000 evra.
Dokumentacija koja vam je potrebna za oslobađanje od poreza:
- detaljan popis stvari;
- potvrda o radu u inostranstvu u trajanju od minimum 2 godine – tražite je preko firme ili našeg Konzulata;
- vaša pisana izjava da se trajno selite u Srbiju.
Razlika između toga da li se vraćate za stalno ili posećujete Srbiju na kraći period tokom odmora, ogleda se u visini carine. U slučaju da se vraćate na kraći vremenski period, te sa sobom nemate gore navedenu dokumentaciju, carina se plaća ako iznos polovne robe koju unosite prelazi 100 evra.
Nadamo se da ste uvideli kako bi trebao da izgleda proces selidbe u inostranstvo i koji su osnovni koraci. Iako se i sami ne bavimo ovim tipom selidbi, želeli smo da vam olakšamo i pružimo osnovne informacije.
Naša Agencija za selidbe Miladinović je prepoznatljiva po tome što potpuno bezbedno i efikasno vrši usluge selidbe unutar teritorije grada Beograda, kao i iz Beograda ka drugim lokacijama u Srbiji.
Bez obzira da li su vam potrebne selidbe u Zemunu, selidbe u Mladenovcu, selidbe na Zvezdari ili nekom drugom delu Beograda, ili pak iz njega ka drugoj lokaciji, pozivamo vas da rezervišete svoj datum za preseljenje kod nas.
Kontaktirajte nas i uverite se u kvalitet i sveobuhvatnost naših usluga.